Teigiama, kad pusės metų sulaukęs kūdikis jau gali suvokti paprastas
formas ir aiškias, sodrias spalvas. Tad tokio amžiaus vaiką jau galima
supažindinti su jų suvokimui tinkamomis knygomis, kuriose nebūtinai yra
teksto.
Tėvai skundžiasi, kad vaikai neskaito. Daugelis pirmokų į mokyklą ateina dar nemokėdami skaityti. Kartais tėvams tereikia trupučio žinių, kurios padėtų jiems supažindinti savo mažylį su knyga ir pasiekti, kad skaitymas vaikui taptų smagiu užsiėmimu.
Teigiama, kad pusės metų sulaukęs kūdikis jau gali suvokti paprastas formas ir aiškias, sodrias spalvas. Tad tokio amžiaus vaiką jau galima supažindinti su jų suvokimui tinkamomis knygomis, kuriose nebūtinai yra teksto.
Maži vaikai, vartydami paveikslėlių knygas, greičiau išmoksta atpažinti simbolius, įvardyti konkrečius daiktus. Anksti pažintį su skaitymu pradėję vaikai į pirmąją mokyklos klasę ateina jau mokėdami skaityti, o neretas jau ir pradėjęs rašyti.
Augant vaikui kartu su juo turi „augti“ ir knyga: sudėtingėti iliustracijos, daugėti teksto. Priežiūros reikia ne tik čia. Negalima vaiko palikti vieno su knyga. Kad sudomintum ja, reikia rodyti, pasakoti, padėti suprasti. Jei tai nebus daroma, vaikas nesupras knygos esmės ir paskirties, jam pasidarys nuobodu.
Pažintį su knygomis galima pradėti labai anksti – skaitant vaikui balsu, kol jis dar nėra gimęs. Teigiama, kad tokiu būdu užmezgamas emocinis ryšys, o gimęs vaikas noriai klausosi skaitymų.
Vaiko polinkiui į knygas didelę įtaką daro tėvų pavyzdys. Vaikai visuomet kopijuoja jiems artimą suaugusiųjų pasaulį, nori atlikti panašius veiksmus.
Svarbu suprasti ir tai, kad priversti skaityti – ne išeitis. Šiame procese svarbu sudominti, užkabinti, paaiškinti prasmę. Galima paversti skaitymą žaidimu, gražia tradicija, puikiai praleistu laiku su šeima.
Pirmajai pažinčiai su knyga geriausia rinktis kartonines, žaislines knygas. Dažniausiai tokių knygų iliustracijos būna neperkrautos detalėmis, didelės, aiškių kontūrų, lengvai nusakomų spalvų. Tekstas lakoniškas, rašomas ne kiekviename puslapyje, nusakantis paveikslėlio siužetą. Gerai, jeigu kartoninė knyga nėra pernelyg didelio formato, kad vaikas pats galėtų ją laikyti, vartyti ir sugebėtų aprėpti iškart visą paveikslėlį.
Nuo to, kaip vaikas bus supažindintas su knygomis, daugiausia priklauso, ar jam ateityje skaitymas virs nemalonia prievole, ar smagiu, savanorišku užsiėmimu.
Parengta pagal:
Simona Kalvelytė. Kaip supažindinti vaiką su knyga? // Bernardinai.lt
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą